Nowy KTM X-Bow będzie miał fantastyczny design i nawet 600 KM

W specyfikacji GT2 samochód będzie ważył zaledwie 1000 kg.

KTM od pewnego czasu to nie tylko producent motocykli. W 2008 austriacki producent pokazał swój pierwszy samochód – sportowy model X-Bow. Auto zostało zaprojektowane z myślą o jak najniższej masie oraz najlepszych właściwościach jezdnych na torze. Ostatecznie udało się uzyskać masę 790 kg oraz 240 KM i 3,9 s do “setki” przy wykorzystaniu 4-cylindrowego silnika Audi. Moc została później podniesiona do 300 KM w wariancie “R”, a w 2017 roku powstała wersja “GT” posiadająca przednią szybę, niższą o 15 KM moc silnika i minimalnie gorsze osiągi.

12 lat po premierze czas na następce wysłużonego modelu. Druga generacja samochodu jest ostatniej prostej i ostatnio KTM zaprezentował pierwsze grafiki prezentujące nowy model oraz ujawnił nieco specyfikacji.

Jak powiedział Hubert Trunkenpolz, członek zarządu KTM, nowy model zachowa trzy najważniejsze cechy firmy – ekstremalność, osiągi i prostotę. Ma to być samochód o fantastycznych osiągach przy zachowaniu jak najniższej masy oraz najwyższej jakości komponentów.

Za napęd nowej generacji odpowiadać tym razem 5-cylindrowy silnik od Audi, jednak przejdzie on sporo autorskich modyfikacji, dzięki czemu moc wzrośnie z 300 KM do 600 KM w wersji GT2 Racer oraz “ponad 500 KM” w drogowej specyfikacji GTX. Przy tym masa ma wynieść zaledwie 1000 kilogramów, co oznacza ok. 1,7 kg / KM w wersji wyścigowej oraz ok. 2 kg / KM w przypadku wersji dopuszczonej do ruchu ulicznego.

2021 KTM X-Bow GTX

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

BMW M8 Competition - dźwięk wydechu (Comfort, Sport, Sport+), dźwięk przejazdu + palenie gumy

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz