Hyundai i30 – nowy wygląd i debiut hybrydy

i30 stał się teraz bardziej agresywny w wyglądu i ma nowe silniki.

Hyundai wprowadza facelifting modelu i30 we wszystkich wersjach – hatchback oraz Fastback. Wraz z odświeżeniem do oferty ma wkrótce dołączyć wersja kombi, jednak debiut zaplanowany jest na 2021 roku, więc na premierę samochodu przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Odświeżone i30 otrzyma nowy przedni pas. Pojawi się nowy zderzak z większą atrapą chłodnicy, odświeżone przednie reflektory w technologii MFR LED, które będą posiadać zintegrowane światła do jazdy dziennej w kształcie litery V oraz pojawi się nowy wzór kratki grilla i zaślepek. Z tyłu mamy nowe światła oraz przeprojektowany zderzak, który w wersji hatchback posiada dodatkowe światła nieco niżej, dzięki czemu auto znacznie lepiej wygląda.

Standardowy wariant i30 będzie dostępny z 16″ oraz 17″ felgami, a usportowiona wersja N Line będzie posiadać w ofercie aluminiowe felgi o rozmiarach 17″ oraz 18″. Decydując się na N Line zyskujemy również obniżone i nieco utwardzone zawieszenie oraz nieco inny sztywniejszy układ kierowniczy. W gamie będzie szeroka paleta kolorów nadwozia. Łącznie będzie aż 9 kolorów i nowymi będą Dark Knight, Silky Bronze oraz Sunset Red.

We wnętrzu zmiany są minimalne. Pojawił się większy, 10,25-calowy wyświetlacz inforozrywki, 7-calowy ekran za kierownicą zamiast tradycyjnych tarcz, a do tego w standardzie będzie na pokładzie Android Auto oraz Apple CarPlay. Bezprzewodowe połączenie smartfona w tej technologii będzie zadebiutuje latem. Będą dostępne nareszcie nowe kolory oprócz standardowego czarnego – Pewter Gray, Ebony Brown oraz Charcoal Gray.

Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Następnie w gamie występuje turbodoładowany 1.0 T-GDi o mocy 120 KM, który będzie dostępny z 6-biegową przekładnią manualną oraz nową 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Ten silnik opcjonalnie będzie można zamówić wraz z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym.

Na szczycie gamy silników benzynowych będzie 1.5 T-GDi o mocy 160 KM, który połączony będzie z 6-biegowym “inteligentym manualem” (iMT) lub 7-biegowym automatem i zawsze będzie posiadał instalację 48 V. Oprócz tego w gamie znajdziemy silnik diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM, który również będzie zawsze spięty z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i tymi samymi skrzyniami biegów.

Odświeżony Hyundai i30 będzie wyposażony w kilka nowych systemów poprawiających bezpieczeństwo i wpierających nas w codziennym podróżowaniu.

  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
  • Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
  • Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu(LDVA)
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)

Premiera samochodu już 3 marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

2021 Hyundai i30

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

2021 Hyundai i30 Fastback

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

BMW M8 Competition - dźwięk wydechu (Comfort, Sport, Sport+), dźwięk przejazdu + palenie gumy

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz